Kuusamon Kala loi nahkansa

refe-kuusamonkala-logo.jpg

Perinteikäs koillismaalainen kalajalosteiden tuottaja Kuusamon Kalajaloste brändättiin uusiksi. Woodland sai kunnian olla luojana, kun Kuusamon Kala -nimellä lanseerautuva yritys sai uuden logon ja imagon.

Uusi ilme ammentaa tunnetta Kuusamon upeasta luonnosta – sieltä, mistä raaka-aineetkin ovat lähtöisin. Modernista logosta voi löytää vivahteen muinoin Koillismaalla kalastaneiden kansojen kallioihin jättämistä jäljistä.

Luonnollisesti myös pakkaukset tulevat saamaan uuden raikkaan ulkoasun. Projekti aloitettiin vakuumipakkausten kansietiketeillä, jatkaen siitä marinadipurkkien ja säilykepurkkien värikkääseen tuotesarjaan.

Kesän 2020 aikana Nelosella nähty TV-sarja ”Suomalainen menestysresepti” nosti Kuusamon Kalan valtakunnalliseen tietoisuuteen, kun se menestyi kilpailussa Studioravintola Tundran kokkitaikuri Jarmo Pitkäsen kehittämällä Kalalastu-tuotteella. Tuotteen markkinointiin kuvattiin videota ja stillkuvaa kirkkaassa alkukesän valossa.

Kotimaisen ruoan tuotanto on todella arvokas asia näinä – tai minä tahansa aikoina. Tämä jos joku on sydämen asia myös Woodlandille. Tästä tulee hyvä tarina!

Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyön alkuun. Tästä on hyvä jatkaa.
— Jarmo Pitkänen, keittiömestari, osakas
Sami Säily